Fietsen en vlotvaren en Moon Hill in Yangzhou - Reisverslag uit Gaotian, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Fietsen en vlotvaren en Moon Hill in Yangzhou - Reisverslag uit Gaotian, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Fietsen en vlotvaren en Moon Hill in Yangzhou

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Augustus 2017 | China, Gaotian

Vannacht heerlijk geslapen en ook super relaxed ontbeten in ons hotel.
Om 9:30 uur kwamen onze gidsen Sunny en Daniël en fietsten we ( natuurlijk op voor ons veel te lage fietsen)in 15 minuutjes naar het beginpunt van het bamboe-vlotvaren.Daar aangekomen nog even gehandeld over 10 waterpistolen voor de kids tijdens het vlotvaren , maar de deal werd afgebroken want we betaalden echt te weinig, dus toen bij een winkeltje toch gewoon teveel betaald en een Chinese hoed gescoord voor 20 Yuan. Omdat we wat later waren ( op ons eigen verzoek , omdat we heel de reis al zo vroeg op moesten) was het daar al erg druk. We moesten meer dan een uur in de rij. ( Eind van de dag hoorden we van Lotus Tours dat de gidsen eigenlijk een tijd hadden moeten afspreken zodat we direct door konden lopen:-( , dat is jammer zeg hadden we toch ook naar de koudwater caves kunnen gaan)
Het vlotvaren was super leuk, alleen had ik met Yara nou weer net een rafter die direct begon te zeuren dat ik hem 20 yuan moest betalen voor de parasol, ja dag de groeten......Hij bleef het tig x zeggen en uiteindelijk sloeg ie ook op mijn Chinese hoed, mafkees. Nou mooi dat ie niks van me kreeg:-)

Bij het eindpunt stonden onze fietsen weer klaar en fietsten we verder naar de Moon Hill , waar een deel van de groep (respect) naar de top gelopen zijn in de bloedhitte , 844 treden. De rest heeft bij het restaurant wat gedronken :-)

Daarna weer verder gefietst naar de Ginggling Tree. Daar stond een heerlijke lunch voor ons klaar, daar ook even gechilled op de loungebanken en van het uitzicht daar genoten. ( Omdat we vanochtend toch eigenlijk te laat zijn begonnen aan de dag konden we helaas niet naar de caves, en was de lunch eigenlijk ook te laat waardoor een paar reisgenoten last kregen van duizelingen en niet lekker werden)
Na de lunch kon iedereen er weer tegen en fietsten we terug naar ons hotel in 20 minuten.
Daarna in de tuin gechilled en was het de bedoeling in de rivier te zwemmen maar dit werd afgeraden door de hotelleiding omdat er een bacterie in het water zou zitten door de overstromingen van 3 weken geleden, er is toen heel veel vuiligheid in de rivier gestroomd.
Dus dat was erg jammer!
Een deel van de groep heeft zelfs nog even getafeltennist en gevolleybald.

's Avonds een lichte maaltijd gegeten en in de tuin gezellig nog wat gedronken.

• 07 Augustus 2017 - 16:23

Mariska:

Hallo buurtjes,

Lekker chillen zo te lezen, geniet ervan!!

Groetjes, Mariska

• 07 Augustus 2017 - 16:27

Familie Mos :

Was leuk vandaag. Wel bloedheet maar wel leuk.
    Morgen dagje relaxen :-)

En shoppen....

• 07 Augustus 2017 - 19:13

Wieke:

Mooi dat jullie dit allemaal ondernemen. Wat een belevenissen ! Grts vanuit zonnig Bleiswijk ☀️

• 07 Augustus 2017 - 22:56

Lia:

hoi hoi,

wat een geweldig uitzicht hebben jullie zeg, zo op de Li-River. Leuk dat jullie ook nog bij de Giggling Tree zijn geweest, maar kom op, niet naar de Moon Hill geweest. Hadden we toch wel van jullie verwacht !! Leuk he het vlot varen, wij hadden in 2013 een totaal waterspuit gevecht op het water. Yolin zat met Wilbert op een vlot.
    Nou geniet nog lekker van jullie vrije dag morgen ! We horen je weer.....

• 08 Augustus 2017 - 00:12

Petra:

Dick heeft de Moon Hill beklommen, dus we hebben de foto's:-).