Vrije dag in Guangzhou - Reisverslag uit Chengjiedong, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Vrije dag in Guangzhou - Reisverslag uit Chengjiedong, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Vrije dag in Guangzhou

Blijf op de hoogte en volg Petra

04 Augustus 2017 | China, Chengjiedong

Hoihoi,
Vandaag heerlijk op ons gemak kunnen opstaan en ontbijten, geen gids dus alle tijd aan ons zelf. Maar we zijn in China om wat te zien dus toch een aardig volle planning van de dag.
We beginnen bij een shoppingmall. Ik was zo slim om gisteren onze gids alvast de Chinese vertalingen op een briefje te laten schrijven zodat we overal met de taxi heen konden gaan.
De taxirit naar de TEEMALL was ongeveer 5 km. Het is een enorm winkelcentrum van wel 6 etages met heel veel luxe winkels maar ook een hele leuke winkel "Mini So"waar de meiden lekker geshopt hebben.
We hebben lekker bij de Mac Donalds gegeten en daarna met de taxi, die je op straat zo kan aanhouden er rijden er zoveel, je moet wel een taxi met een meter nemen anders word je afgelegd, naar Yuexiu Park gegaan.
Een schitterend park met prachtige (palm)bomen en planten. Ook hier weer veel trappen, we hebben een stuk van het park met een treintje afgelegd, het was erg benauwd vandaag en er dreigde even onweer, maar gelukkig is die niet doorgezet. Boven op de top van het park staat een mooi beeld met 5 rammen. Dit standbeeld is het symbool van de stad.
We hadden het bloedheet van de klim dus hierna het park uitgegaan en weer de taxi in om nu naar de Pearl River te gaan. Aan deze rivier lag ons hotel in 2004 en daar hadden we toen vaak gewandeld , dus dit wilden we nog een keer doen. Helaas konden we deze keer niet in dit hotel verblijven omdat die gerenoveerd wordt. We hebben langs de rivier gelopen en daarna naar de stad, deze is erg veranderd sinds 2004. Het parkje dat er toen lag en waar mensen aan het sporten waren is verdwenen maar daarvoor in de plaats is een super gezellige autovrij winkelgebied met enorm veel winkels gekomen. Dus weer geshopt en even uitgerust op terrasje bij Starbucks, en daarna gegeten bij de Pizzahut, heerlijk!
Toen weer terug met de taxi naar ons hotel, deze taxichauffeur dacht ons ff op te lichten door te zeggen dat we fout geld gaven en hij wilde betaald worden met biljet van 100 yuan, maar daar trapten wij niet in. (Je wordt namelijk gewaarschuwd dat je dan vaak juist vals geld terug krijgt) Uiteindelijk nam hij onze kleinere biljetten toch maar aan.
Terug in ons hotel eerst ff lekker douchen en moesten we de koffers weer inpakken want morgenochtend na een vroeg ontbijt wacht weer een treinreis van 3 uur naar Guilin, waar we de rest van de reisgroep weer ontmoeten, gezellig!

• 04 Augustus 2017 - 16:40

Familie Mos :

Ook een heerlijke ongedwongen dag. Lees dat het bij jullie ook hot was... hier ook.... ben benieuwd naar onze laatste week.

Tot op heden vinden wij het een mooie reis.

Tot morgen.

• 04 Augustus 2017 - 20:01

Esther:

Heerlijk ontspannen dagje zo te lezen!! Morgen door naar Guillin!! Guillin bravo hotel?! Heerlijk om in de avond om het meer te wandelen! Veel straat artiesten! Dan door naar Yangshuo?! Veel plezier weer verder! Esther

• 04 Augustus 2017 - 21:53

Lia:

Wat een heerlijke dag voor jullie, Mooi park en wat leuk zeg die foto uit 2004 en nu !! super plaatje
    Morgen een goede treinreis !!

groetjes lia