Ochtend Hangzhou en nu Jinhua - Reisverslag uit Hongwu, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Ochtend Hangzhou en nu Jinhua - Reisverslag uit Hongwu, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Ochtend Hangzhou en nu Jinhua

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Juli 2017 | China, Hongwu

Na een lekker zeer uitgebreid ontbijt in het hotel waar we de enige westerlingen waren en verder meerendeel zakenmensen zaten zijn we opgehaald door onze gids Jeffrey. We kregen een sightseeing rond het WestLake met de auto. Hangzhou is erg netjes mooie parken en schoon. We zijn langs het West Lake gewandeld door park en langs de lotusbloemen. Daarna met een boottochtje over het meer gevaren. De gids wilde daarna direct naar Jinhua rijden , duur bijna 3uur. Erg jammer want we hadden tot eind van de middag gedacht in Hangzhou te zijn. We hadden graag nog naar de winkelstraat Qinghefang gegaan. Nu waren we rond 13:30 uur in Jinhua .een super sjiek hotel midden in downtown Jinhua. We hebben een rondje gelopen , nu zitten we pas in het echte China zeg.... ff wennen. Een supermarkt hebben we helaas nog niet gevonden wel een KFC waar we wederom super zijn geholpen met de bestelling , alles stond in chinees en eigenlijk moest je bestelling via de app maar 1serveerster kon beetje Engels en hielp ons aan tafeltje. Heerlijk gegeten .
Nu is het 17:00 uur en zijn we terug in hotel, en blijven daar nu chillen.

Het regent hier een klein beetje maar het is wel nog heet 33 Gr.

( Op de regen zijn ze hier met fiets/scooter goed voorbereid: zie foto's. )

Volgens de gids wordt er een Tyfoon verwacht, nou laat die maar wegblijven want dan loopt het hele programma in de soep, moet je op je hotelkamer blijven :-(

Update: we zijn toch nog maar een hapje gaan eten in het hotel, eerst de menukaart via de app Waygo vertaald naar het Engels en screenshots van gemaakt, en maar goed ook want er sprak niemand Engels. Maar uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten voor maar 170 Yuan( € 20)

Morgen een emotionele dag,
om 9:00 uur worden we opgehaald voor een bezoek aan het kindertehuis en vindplaats van Linouk.

• 31 Juli 2017 - 11:52

Mariska:

Hallo buurtjes,

Het is elke keer weer leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in dat verre China.
    Ook leuk die foto's.
    En die Tyfoon komt er niet toch...
    Succes morgen!

Groetjes Mariska

• 31 Juli 2017 - 11:52

Caroline:

Erg leuk om zo met jullie mee te lezen over jullie belevenissen in het mooie China.

Hangzhou is inderdaad een mooie stad, maar wel erg veranderd vergeleken met 15 jaar geleden.
    Wij vonden het wel heel bijzonder om voor de deur te staan van de kamer waar wij Lisa hebben gekregen.

Wij werden 2 jaar geleden af en toe helemaal kriegel van al die parapluutjes, ze gebruiken ze zowel voor de zon als voor de regen en of het nu heel erg druk is of rustig maakt niet uit.

In de stad waar Kaj vandaan komt spraken er ook erg weinig mensen Engels zelfs de jongelui spraken het nauwelijks. Wij hadden toen gelukkig een gids, maar met handen en voeten kom je ook een aardig eind.

Wel bijzonder dat jullie morgen met elkaar naar het kindertehuis en de vindplaats gaan.
    Is het kindertehuis ook nog in gebruik?

Geniet nog maar even lekker van deze bijzondere reis.

• 31 Juli 2017 - 12:18

Greta:

Ja, Hangzhou.... zo leuk. Jammer dat jullie meteen doorgingen. Maar gaan julllie wel weer terug naar hangzhou of was dat het? En hopelijk blijft inderdaad die tyfoon weg.

Net als Caroline zegt, is zoveel veranderd. En de parapluutjes... gewoon zelf ook 1 kopen hahaha...

Ben heel benieuwd hoe het jullie morgen weer vergaat bij het kindertehuis.

Liefs, van ons.

• 31 Juli 2017 - 12:46

Esther:

Wat een heerlijk verhaal en dito fotos!! Jullie genieten volgens mij!!!! Top dus!! Heel veel plezier morgen in het kindertehuis!! Liefs van de Barbero'tjes

• 31 Juli 2017 - 14:15

Familie Moa:

Fijn dat jullie ook goed zijn aangekomen. Jammer dat het shoppen niet door kon gaan, maar misschien lukt het nog tijdens devrest van de reis. Voor morgen heel veel plezier toch een bijzonder moment. Hoop dat jullie net zo vriendelijk onthaald worden als wij bij jim.

Grortjes

• 31 Juli 2017 - 22:25

Lia:

Wat leuk om iedere dag je verslag te lezen. Wij kijken er iedere keer naar uit.
    Hopelijk gaat het niet regenen en blijft het droog morgen.
    Zo leuk om weer even dat gevoel terug te hebben van 2002.
    Wij wensen jullie veel plezier morgen. Zal een bijzondere dag worden.

groetjes wlmy