Treinreis naar Hangzhou - Reisverslag uit Sijiqing, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Treinreis naar Hangzhou - Reisverslag uit Sijiqing, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Treinreis naar Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Juli 2017 | China, Sijiqing

Vanmorgen een vroeg ontbijt en opgehaald voor onze treinreis naar Hangzhou (station Hangzhoudong). Het vrij nieuwe moderne treinstation (station Beijingnan) was groter en moderner als Schiphol en leek ook een vliegveld . Er vertrokken alleen maar CRH-hogesnelheidstreinen daarvandaan. We moesten lang wachten om in te checken in soort vertrekhal met allemaal winkels maar eenmaal door de checkin stond de trein direct klaar op het perron en kon je direct naar de juiste wagon en zitplaats lopen. De trein had 16 wagons en wij zaten in nr 16, 1e klasse. Luxe ruime zitplaatsen en westerse wc ruimte:-). Trein G163 , de reis duurde ruim 6 uur. De kruissnelheid was 305 km p.u. maar leek niet zo hard.

(het enige jammere aan de reis was dat er 3 heel irritante Chinese meisjes van rond de 8 jaar achter ons zaten, die tegen de stoelen trapten en hoop kabaal maakten en de ouders zeiden er niets van)

Rondom alle stations staan een enorm aantal van hoogbouwflats in aanbouw . Om 17:12 uur precies op tijd op station Hangzhou. De gids kwam net aanlopen en in 30 min waren we bij ons hotel waar we in februari 2002 Linouk op de 5e etage bij kamer 509 hebben ontmoet .nu zitten we op de 4e etage,mooie kamers. 465 en 468. Even chillen en alle berichtjes van de rest van de reisgroep doorlezen en toen een eetzaakje gaan zoeken. Hangzhou is een hele moderne welvarende stad waar de mensen erg gelukkig schijnen te zijn. Het is hier een stuk warmer dan in Beijing 37gr. We zijn dan ook alweer 1133 km van Beijing.

We gingen een restaurant in en naar boven bleek het een chinees fondue restaurant (Hotpot) te zijn. Het zag er fantastisch uit. Helaas spraken ze geen woord Engels en de kaart was op internet met kleine plaatjes en in het chinees, van alles aangewezen en afwachten maar.... ze kwamen met de raarste gerechten aan ook veel groente . We wisten natuurlijk ook niet hoe lang alles in de bouillon moest dus we zijn ons hele diner geholpen door de serveerster, echt super. We kregen ook nog extra komkommer en rijst. En van het huis een bananen in kokos nagerecht, heerlijk. Helaas wilden ze geen Yuan fooi aannemen( dit is in China niet gebruikelijk) dus zijn we later teruggelopen en 2 klompjes sleutelhangers gebracht als dank. Ook dat snapte ze niet helemaal maar met de translate app erbij werd het duidelijk.
Ook nog langs het West Lake gewandeld.
Erg druk maar hier zijn we echt de enige westerse mensen, heel anders als in Beijing.
Morgenochtend 9:00 uur worden we opgehaald voor een tour door Hangzhou en boottocht op het meer.
Welterusten.

• 30 Juli 2017 - 20:09

Taalies:

We genieten hier van jullie dagelijkse stukjes en leven helemaal mee. Pittige dagen zo te lezen. Geniet er van xxx

• 30 Juli 2017 - 20:23

Lia:

Hoi Hoi,

Lange treinreis van 6 uur. Maar nu met zn 4 tjes in een totaal andere provincie. Bijzonder om het gevoel uit 2002 weer terug te beleven in het hotel.
    Morgen een heerlijke dag op jullie zelf en een lekkere boottocht. Super hoor. Geniet ervan !!

xx van ons

• 31 Juli 2017 - 08:51

Mies:

Leuk Peetje, om alles mee te lezen! Geniet van deze bijzondere reis met z´n viertjes!

• 31 Juli 2017 - 09:55

Lilian:

Hi Peet, heerlijk om jullie reisverhalen te lezen. Lekker genieten daar. xxx

• 31 Juli 2017 - 12:24

Greta:

Aaah Hotpot gegeten... een avontuur... hahahaha. Ook wij hadden daar enig uitleg bij nodig. Leuk die foto op de gang. Wij zeiden dat daar ook al tegen elkaar dat we daar dan zo zaten. Anders is het geworden hè? Wij kenden het hotel bijna niet meer terug. Allemaal nieuwe vleugels. We zijn nog wel even naar boven gelopen voor het uitzicht vanaf het restaurant.