Het is zover.. WE VERTREKKEN! - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Het is zover.. WE VERTREKKEN! - Reisverslag uit Bleiswijk, Nederland van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Het is zover.. WE VERTREKKEN!

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Juli 2017 | Nederland, Bleiswijk

Nog 1 nachtje:

De koffers zijn bijna gepakt, de stoelen gereserveerd en we zijn ingecheckt.
Morgenochtend de laatste spulletjes in de koffers, plantjes water, grond nog ff nat en rond 12 uur met de auto naar Schiphol waar we om 14.00 uur met de rest van de reisgroep hebben afgesproken.

We hebben gelukkig een rechtstreekse vlucht naar Beijing, dus eenmaal in het vliegtuig zijn we 9,5 uur later weer terug op de plek waar het in februari 2002 allemaal begon.
Toen kwamen we daar met z'n 2-en en kregen we 2 dagen later onze Linouk, wat een geweldige tijd hebben we toen in China beleefd. Vanaf dag 1 ging het helemaal geweldig met onze kleine meid en hebben we 2 weken heerlijk genoten van China en ons meisje.
2 jaar later mochten we weer in februari naar China, nu met z'n drieën om onze Yara te halen. Ook die reis is alles fantastisch gelopen, en hebben we heerlijk als compleet gezin China weer een beetje meer leren kennen.

Nu is het tijd voor ons vieren om terug te gaan, nu in de zomer, dus alles is nu groen en staat in bloei, we zullen de meiden alles laten zien wat we toen ook gezien hebben en nieuwe dingen zien en beleven. Ook gaan we met ze terug naar hun kindertehuizen en vindplaatsen en het is nu afwachten hoe ze daar op zullen reageren, geen flauw idee.
Hopelijk krijgen ze een fijn gevoel van het terugkeren naar hun geboorteland en wellicht kunnen ze in de toekomst zelf dan nog eens terugkeren.

Voor Linouk wordt dit een bijzondere afsluiting van haar jeugd,
Op 9 augustus, in China dus, wordt ze 18 jaar wat we daar natuurlijk zullen gaan vieren.

Het zal erg warm zijn in China en heel druk, daar zullen we aan moeten wennen, maar ook dat hoort bij China, dus we stellen ons erop in en hopelijk gaan we alle 4 genieten van deze bijzondere reis.

In Beijing zal ik mijn volgende verslag schrijven.

Groetjes Petra

• 25 Juli 2017 - 21:29

Mariska:

Lieve Dick, Petra, Linouk en Yara,
    Wij wensen jullie een goede reis en heel veel plezier in China. Geniet ervan !!
    Wij kijken uit naar jullie volgende verslag vanuit China.
    Groetjes van de buurtjes

• 26 Juli 2017 - 00:29

Wilma:

Een heel mooie reis gewenst, geniet ervan.

• 26 Juli 2017 - 09:43

Gaby:

Geniet met z'n allen van deze bijzondere reis. Heel veel plezier met het delen van oude en vooral veel nieuwe herinneringen. Veel liefs xx

• 26 Juli 2017 - 14:24

zo gaaf dat we dit weer bijna op hetzelfde moment beleven! We hopen dat het voor jullie net zo bijzonder en geweldig wordt als het voor ons was. Wij mijmeren nog even na met jullie reis. Leuk om dit zo nog even weer te beleven.
    Heel veel plezier lieve reisgenoten!!

• 26 Juli 2017 - 19:56

Lia :

Op het moment dat ik dit typ, zitten jullie in het vliegtuig. Lange reis naar het mooie China ! Laat het allemaal over jullie heen komen en geniet vooral ! Weet uit eigen ervaring hoe het voelt om met de kinderen terug te gaan. Kijken uit naar het eerstvolgende verslag.......

xx wlmy

• 27 Juli 2017 - 07:38

Karin:

Julli zijn nu net in Beijing en ik wens jullie een geweldige tijd toe. Vooral voor de meiden hoop ik dat dit een geweldige ervaring word. Lieverds een goede tijd daar gewenst.

Karin

• 27 Juli 2017 - 08:52

Familiemos :

Hi Petra.

Jaaa we zijn er. Jullie 1 verdieping lager dan wij.
    Tot vanavond bij het diner