Leshan, Giant Buddha - Reisverslag uit Chengdu, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Leshan, Giant Buddha - Reisverslag uit Chengdu, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Leshan, Giant Buddha

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Augustus 2017 | China, Chengdu

Vanmorgen na een heel vroeg maar goed ontbijt reden we om 7:30 uur in 2 uur naar Leshan.
Daar staat de "Giant Buddha". Deze Boeddha is uitgehouwen uit een rots. De rots is van vrij zachte steen, die makkelijk in te drukken is. Het heeft 3 generaties geduurd ( 90 jaar) tot hij klaar was. De Boeddha is 71 meter hoog.
De Boeddha is vanaf de rivier eigenlijk het best te bekijken maar wij hebben de trappen naar boven genomen( ja alweer trappen lopen, het houdt niet op hier, ik kan geen trappen meer zien) en vanaf boven foto's gemaakt.
Om het mooiste plaatje te maken moest je 2 uur in de rij staan, het was hier erg druk, dat dus niet gedaan.

Er was ook een mooie boeddhistische tempel bovenop, waar we wierook hebben aangestoken.
Om 13 uur kregen we een Chinese lunch , deze was niet erg lekker helaas en toen weer 120 km terugrijden naar Chengdu.

De rest van de dag vrij, ik ben nog even met Linouk de stad in gegaan en wat kleding gekocht, en 's avonds met de hele groep gezellig gegeten , was heerlijk .
In ons hotel nog wat gedronken, we wilden naar de karaokebar maar werden weggestuurd , je moest 800 Yuan entree betalen p.p. , super duur dus, en toen naar de kamer.

• 10 Augustus 2017 - 17:32

Esther:

Mooie foto's weer! Dat karaoke was wel heel idioot duur!! Veel plezier bij de panda's morgen?!groetjes van de Barbero's

• 11 Augustus 2017 - 17:32

Familie Mos :

Vraag t me af of t alleen karaoke was, hahahaha.....