Naar Guilin, Bravo hotel - Reisverslag uit Guilin, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Naar Guilin, Bravo hotel - Reisverslag uit Guilin, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Naar Guilin, Bravo hotel

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Augustus 2017 | China, Guilin

Na een snel kort ontbijtje werden we om 8 uur door de gids opgehaald, binnen 25 min waren we op het station en hebben we afscheid genomen van onze gids Conny.
Het was erg dringen op het station, veel dringen en voorpiepen bij de bagage security check( vooral door reizigers die bijna te laat waren voor hun trein en zich naar voren persen) maar dat kunnen wij ook haha. Ik laat me niet zo makkelijk wegduwen. Deze keer reisden we 2e klasse in de trein, maar ook hier luxe stoelen en ruim voldoende beenruimte. De snelheid van deze trein lag rond de 210 km gem. Topsnelheid 250 km, buitentemperatuur 32 Gr .

Inmiddels is China echt wel een welvarend land geworden( in de steden dan, op het platteland is het een ander verhaal waardoor de verschillen steeds groter worden tussen arm en rijk), als je ziet hoeveel luxe winkels er zijn en overal wordt veel gekocht, ook de Starbucks zaken zitten propvol, terwijl de prijzen bijna net zo hoog liggen als in NL. Ook de prijzen van luxe artikelen zijn best hoog. De technologie is ook veel verder ontwikkeld als bij ons. Alles wordt hier betaald via de mobiele telefoon / WeChatt en overal werken ze met scannen van QR codes. Iedereen loopt hier 24/7 met zijn mobiel in zijn hand.
Vergeleken met 2004 zie je ook maar heel weinig zwervers/bedelaars op straat. Ik heb er alleen een paar in Beijing gezien.

Om 13:00 uur waren we in ons hotel, enorm groot en druk met veel nationaliteiten, dit is een toeristisch gebied. Guilin heeft "slechts" 800.000 inwoners( kleine stad voor chinees begrip) en hier rijdt iedereen op een scooter lijkt het wel.

s Middags lekker gezwommen en geluierd bij ons hotel in het zonnetje.

's Avonds buffet in het restaurant van het hotel met de hele groep.Daarna met z'n allen in de lobby gezellig wat gedronken en bijgekletst.

Morgenochtend na het ontbijt hebben we de Li River Cruise naar Yangshuo , waar we eind van de middag zullen arriveren .

Lia :

Wat gezellig om iedereen van de groep weer te zien. Ik mis wel jullie badmutsen in het zwembad ! Lekker hoor zo'n plons. Mooi om dit gebergte te zien van China. Weer een totaal ander beeld.

• 05 Augustus 2017 - 20:16

Wilma:

Zolang je verblijft in de steden zul je van armoede niet veel merken. Op het platteland ligt het toch iets anders. Maar ook daar zijn er al veel veranderingen. Er wordt veel gebouwd en meestal met flats dan gewone huizen.. veel mensen op het platteland zijn in een grotere plaats van wonen in een flat. Die hebben dan weer met comfort. De oudere huizen hebben vaak niets. Ik weet hoe de opa van mijn dochter woonde.
    Maar op het platteland wordt nog steeds weinig verdiend. Dat verschil zie je heel erg.
    Ik hoop dat je jullie verdere reis net zo mooi zal zijn.
    Wilma

• 05 Augustus 2017 - 22:01

Marisk-:

Hallo buurtjes,

Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken, ook leuk om de hele groep te zien lijkt me, met alle verhalen van iedereen.
    Veel plezier morgen op de cruise.
    Groetjes Mariska

• 06 Augustus 2017 - 00:59

Petra:

@Lia: wij hebben echt wel allemaal een badmutsen op hoor!

@ Wilma: Idd op het platteland zal de armoede nog wel zijn, dit maakt de verschillen tussen arm en rijk alleen maar groter. Maar in de grote steden hebben de mensen het goed.

• 06 Augustus 2017 - 00:59

Petra:

@Lia: wij hebben echt wel allemaal een badmutsen op hoor!

• 06 Augustus 2017 - 09:46

Lia Kole:

Hoi fam vd Zwam,
    Wat geniet ik ervan jullie China reis te volgen.
    Er is heel wat veranderd he in de loop der jaren. Guangzhou is ook zo groot geworden. Wel gezellig nu weer met de hele groep. Guilin vonden wij een mooie stad. Wij hebben daar een boottocht door de stad gedaan in de avond.
    Wat zullen jullie morgen genieten van de Li-cruise.
    Zo heerlijk na de steden van de natuur genieten.

Geniet ervan groetjes Kees lia Yi-Lin en Qin-Shi