Bezoek kindertehuis Yara in Dongguan - Reisverslag uit Changleyuan, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Bezoek kindertehuis Yara in Dongguan - Reisverslag uit Changleyuan, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Bezoek kindertehuis Yara in Dongguan

Blijf op de hoogte en volg Petra

03 Augustus 2017 | China, Changleyuan

Hallo lieve allemaal,
Vandaag een karig ontbijtje, voor mij althans, de meiden eten allerlei Chinese gerechten maar wij hoeven dat niet. Deze morgen voor mij alleen 3 geroosterde boterhammen met jam. Dick volgens mij ook zoiets :-)
Maakt niet uit , over 2 dagen vertrekken we hopelijk weer naar een beter hotel, we zijn inmiddels beetje verwend geraakt denk ik....
Om 9:30 uur werden we opgehaald door de gids Conny in mooi luxe busje. Naar Dongguan was ruim 1,5 uur rijden in slecht weer het regende behoorlijk.
Dongguan is een heel mooie moderne stad en mooie palmbomen en andere beplanting langs de wegen en moderne gebouwen.
Om 11:30 uur waren we bij het kindertehuis , we herkenden de ingang en tuin direct. We werden welkom geheten en kregen een rondleiding, eerst door het oude gebouw waar Yara heeft gezeten, maar sinds een jaar leegstaat, en daarna in de 2 nieuwe gebouwen die er werkelijk super mooi uitzien en kindveilig ingericht met heel veel revalidatie ruimtes en spullen. In dit tehuis wonen 500/600 special need kinderen. Wij hebben alleen de baby afdeling gezien waar de kindjes net in hun bedje lagen voor middagdutje. Ze zijn allemaal zo blij met een beetje aandacht, ze lachen dan allemaal.

Daarna reden we naar een heel mooi restaurant met allemaal aparte kamers met 1 ronde tafel en kregen een uitgebreide lunch aangeboden. We hebben heerlijk gegeten en er werd overdadig veel op tafel gezet. Zelfs toen we al klaar waren mocht Yara nog meer bestellen en werd dat gebracht. Wat over was kregen we deels mee in doosje voor in ons hotel.
Bij het eten kreeg Yara ook een mooi cadeau van het kindertehuis en de directrice belde vanuit haar vakantieadres om ons welkom te heten. Ze stuurde ons ook foto's via WeChatt. We hebben ook nog een babyfoto gekregen van Yara.
Na de uitgebreide lunch zijn we naar de vindplaats van Yara gereden, weer ruim een half uur rijden. Daarna weer terug naar Guangzhou waar we rond 18.00 uur waren.
Het was een vermoeiende maar waardevolle dag, dus heerlijk dat we morgen een vrije dag hebben, die we zelf kunnen invullen.

• 03 Augustus 2017 - 16:23

Mary:

Zo te zien zijn jullie met alles zo gezien te hebben wel tevreden en die meiden hebben weten nu waar ze vandaan zijn gekomen
    Een hele belevenis denk ik wel en was het zoals ze verwacht hadden ?
    Dat horen we allemaal wel als jullie terug zijn
    Veel plezier nog daar

• 03 Augustus 2017 - 16:38

Arne:

Leuk hoot Petra! Veel plezier morgen op je vrije dag.

• 03 Augustus 2017 - 16:44

Mariska:

Hallo buurtjes,

Wat een belevenis, jullie zien en doen heel veel. Na drukke dagen hebben jullie een vrije dag.
    Veel plezier morgen.
    Groet Mariska

• 03 Augustus 2017 - 17:44

Familie Mos :

Hoi.

Karige ontbijtjes.... heel herkenbaar. Ik zit al een paar dagen aan toast met jam.

Wat mooi voor yara. Klinkt heel bijzonder. Heel fijn dat het zo fijn is verlopen.

Wij hebben morgen ook een vrije dag en ik heb m nodig. Laatste drie dagen waren mooi bijzonder maar ook erg vermoeiend.

• 03 Augustus 2017 - 18:49

Karin:

Ha familie,

Wat een indrukwekkende dag zo. Wel gaaf hoor en nu genieten van de heerlijke vrije dag.

Veel plezier.

Karin

• 03 Augustus 2017 - 19:00

Esther:

Hai zwannies!!
    Wat een mooie dag!! Fijn dat jullie zo goed werden ontvangen!! En nog een extra baby foto!!
    Onbetaalbaar!! Lekker morgen even een dagje met zn viertjes! Af en toe je rust pakken is ook belangrijk op dit soort reizen! Heel veel plezier! Wij lezen gezellig mee!! Groetjes van de Barbero's!

• 03 Augustus 2017 - 19:19

Lia:

hoi allemaal,

Wat een mooi verhaal. Zo fijn dat Yara ( en jullie natuurlijk ) zo welkom waren. Super zo'n lunch, altijd een extra toevoeging op het geheel en als Yara na een mooi cadeau, dan ook nog een babyfoto krijgt, kan de dag niet meer stuk.
    Morgen even een dag voor jullie alleen, even niet iets "moeten" !
    We wensen jullie een hele gezellige, ontspannen dag toe morgen.

Groetjes van ons wlmy xxxx

• 03 Augustus 2017 - 19:48

Annette Stox :

Wauw.... ik ben even van slag. Door onze vakantie lees ik
    Nu pas jullie verslag en deze als eerste... dit is t tehuis van onze koen ook!!!!
    Ik ga gelijk de rest lezen en wens jullie ontzettend veel plezier daar!

• 04 Augustus 2017 - 00:47

Patricia:

Wat een mooie en liefdevolle reis voor jullie maar zeker ook vandaag voor Yara. Prachtig om jullie ervaringen te mogen lezen.
    Geniet van elk moment en van elkaar.
    Liefs Patricia.

• 04 Augustus 2017 - 18:01

Jee wat super zeg. Een hele andere beleving dan het tehuis van Linouk. Mooie herinneringen!