naar Guangzhou, Guangdong - Reisverslag uit Changleyuan, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu naar Guangzhou, Guangdong - Reisverslag uit Changleyuan, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

naar Guangzhou, Guangdong

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 Augustus 2017 | China, Changleyuan

Na een vroeg ontbijt werden we door onze gids opgehaald voor onze treinreis met de hogesnelheidstrein naar Guangzhou, provincie Guangdong . Een treinreis van 6uur+50 minuten. Om 15:40 uur kwamen we op het mega grote en moderne station aan. (Op het station zagen we net een paar gevangenen met zwarte kap op hun hoofd en geboeide enkels met bewakers een trein instappen gewoon tussen de andere reizigers). De gids Conny stond ons op te wachten en bracht ons in 40 min naar ons hotel. Het hotel ligt in een oude wijk en is een stuk soberder als we tot nu toe gewend waren. Maar we komen deze 3 dagen wel door. Dick en Linouk zijn gelijk naar een supermarkt gegaan en daar wat inkopen gedaan. Het lopen op straat voelt niet onveilig aan.
Vanavond in het restaurant van ons hotel gegeten, vanaf plaatjes iets besteld maar was niet erg lekker. Ze spreken ook hier geen woord Engels. We kregen wel telkens thee bijgeschonken bij het eten en een bordje fruit toe.

Morgen om 9:30 uur worden we door Conny opgehaald voor een bezoek aan het kindertehuis van Yara. We moeten dan 1:30 uur rijden naar Dongguan.

• 02 Augustus 2017 - 16:01

Wieke:

Hoi allemaal, wat een belevenissen en indrukken en wat leggen jullie een afstanden af ! Alle goeds in China en wij eten vanavond een lekkere bal gehakt met snijbonen :-) Grts, Wieke

• 02 Augustus 2017 - 16:03

Karin:

Ha fijn dat jullie goed aangekomen in Guangdong. Willen jullie Conny de groeten doen van ons. Wij hadden haar als gids bij Anne-Lin. Wat leuk, veel plezier daar.

• 02 Augustus 2017 - 20:50

Greta:

Ah even schakelen weer. Dat hebben wij dus ook wel een keer meegemaakt. De verschillen kunnen erg groot zijn. We spannend om morgen naar het weeshuis te gaan van Yara. Ook wel leuk om er naar toe te rijden, dan zie je ook veel van de omgeving. Heel veel plezier morgen!

• 03 Augustus 2017 - 01:44

Anja, Edwin En Amber:

Ha lieve Zwannies, wat een contrast hè. Zit je in een prima hotel en dan wordt je geconfronteerd met sobere uitzichten. Iets meer luxe leeft naast armoe. Is hier in Yulin in de winkelstraten ook zo met winkels. Wij krijgen hier trouwens steeds alleen maar gekookt water bij het eten of zoals gisteren bij binnenkomst bij pleegfamilie. Edwin dacht dat het een soort van welkomstdrankje dan zou zijn.
    Nou over 2 dagen zien we jullie weer! Kunnen we weer live bijkletsen haha. Tot in Guilin! Lieve groetjes vanuit Yulin Guangxi

• 03 Augustus 2017 - 17:39

Familie Mos :

Hoi hoi...

Zo ben even aan het bijlezen. Waren even hectische dagen...

Schakelen soms he. Twee keer goed hotel gehad. Nu ook wel alleen ontbijt is voornamelijk Chinees. Oh lekker dan gevangenen in gewone trein, maar goed dat jullie eruit mochten.

Zie dat je andere verslag ook klaar is ga ik even lezen.

• 03 Augustus 2017 - 23:21

Taalies:

Wat een geweldige belevenissen !!! Wij genieten een beetje mee.