Chinese taalles,kalligrafie, en fietstocht Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu Chinese taalles,kalligrafie, en fietstocht Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

Chinese taalles,kalligrafie, en fietstocht Beijing

Blijf op de hoogte en volg Petra

29 Juli 2017 | China, Peking

Hoi iedereen,

Vandaag na het ontbijt mochten we mee naar een Chinese taalles en kalligrafie.
Onze Nederlandse gids Monique had gisteren gezegd dat we door de Chinese lerares werden opgehaald en een klein stukje moesten wandelen. Aangezien de afstanden hier toch beduidend anders zijn dan in Holland was het een flinke wandeling, we hadden Bleiswijk wel 2x rond kunnen lopen haha. Maar uiteindelijk waren we er en kregen we wat Chinese woordjes geleerd, maar ben ze nu alweer kwijt... Ook hebben we onze eigen naam en een panda gekalligrafeerd. Daarna weer een stukje lopen voor de lunch, nou zo'n steegje zouden we zelf never nooit inlopen maar aan het einde zat daar dus een restaurantje waar het bomvol zat met mensen, we kregen wederom een aparte kamer met 2 ronde tafels , het paste allemaal net met de hele groep van 25 man, maar het eten was super lekker. Daarna weer teruglopen naar de fietsverhuur en om 14:00 uur zaten we op de fiets in het mega mega mega chaotische verkeer van Beijing. Alles rijdt hier kriskras al toeterend door elkaar. Rood of groen licht het maakt allemaal niet uit , hilarisch en eigenlijk levensgevaarlijk maar super om Beijing zo te verkennen. We kwamen langs de Verboden stad en reden op het plein van de Hemelse vrede. Daarna door de Hutongs, de oude woonwijken met het arme volk. De mensen die daar wonen hebben geen eigen badkamer en wc dus moeten naar de openbare toiletgebouwen op straat, waar wij ook moeten plassen indien nodig, nou je begrijpt dat je spontaan niet meer hoeft te plassen tot je terug bent in je hotel, temeer omdat daar ook alleen maar sta wc's zijn. Gelukkig zijn in de meeste restaurants ook wel westerse wc's.

Gelukkig zweet je hier erg met de warmte dus hoef je niet al te vaak te plassen.
We hebben totaal 3 uur gefietst, en waren doodmoe, en zijn gelukkig 2 haltes met de bus gegaan en hoefden alleen nog het laatste stukje te lopen naar het hotel. Morgen splitst de groep zich en gaat iedereen naar de provincies van hun kind(eren) waarna we volgende week elkaar weer treffen voor de laatste gezamenlijke week met de hele groep. Vanavond eet iedereen met z'n eigen gezin en moeten de koffers weer worden ingepakt, wij zijn bij de Pizzahut gaan eten, morgen heel vroeg op voor laatste ontbijt in Beijing en om 7:30 uur worden we opgehaald voor de treinreis naar Hangzhou.

• 29 Juli 2017 - 15:58

Kim:

Geweldig om jullie verhalen te kunnen lezen. Lekker sportief dagje gehad. Heel veel plezier. Xx

• 29 Juli 2017 - 19:41

Lia:

Hallo vrienden,

Wat leuk om per fiets Beijing te verkennen. Idee om te onthouden. Al zal je ogen te kort komen door het drukke verkeer. Verder sportief bezig geweest met zn allen. Hoe is de luchtvochtigheid, hoog zeker.
    Nou die chinese woordjes kende Linouk toch nog wel van de cursus in het verleden hihi. Voor morgen goede treinreis.

groetjes uit het natte Bergschenhoek.

• 30 Juli 2017 - 10:29

Hahaha hoe herkenbaar allemaal. Inmiddels weet ik wel, dat als je wel echt moet, je beter maar een hurktoilet kan nemen. Dan hoef je niks aan te raken. Morgen naar Hangzhou. Vandaag Hangzhou. Zitten jullie ook in het Lakeview hotel? Supergaaf! Boottocht is zeker aan te raden. Heel veel plezier en ben nu al benieuwd naar de foto's. Liefs van ons.

• 30 Juli 2017 - 12:14

Jolanda Ablak:

Hallo vanuit het natte Schiedam, wat leuk om
    jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Heel veel plezier en alvast gedankt voor
    de verslagen. Groetjes Yavuz en Jolanda ✋

• 30 Juli 2017 - 15:41

Familie Mos :

Hoi hoi

Oh ben nog moe van de fietstocht, maar het was super leuk. Maar had van ons wel een Monique's halfuurtje korter gemogen (hahaha).

Was idd mega vroeg vanochtend.... gaaaap 4.00 ging de wekker en 5.30 stond se gids klaar.

Heel veel plezier in de provincies van jullie meiden, we zien jullie zaterdag.....