de Chinese Muur en de Zijdemarkt - Reisverslag uit Peking, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu de Chinese Muur en de Zijdemarkt - Reisverslag uit Peking, China van Petra Zwan - WaarBenJij.nu

de Chinese Muur en de Zijdemarkt

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Juli 2017 | China, Peking

Hallo allemaal,
Na een goede nacht vanmorgen heerlijk ontbeten in ons hotel, om 9:00 uur vertrokken naar de Chinese muur, een rit van 2 uur, door het drukke verkeer van Beijing. Om het verkeer niet helemaal vast te laten lopen mogen de privé auto's 1 dag in de week niet rijden van ma -vr.
We zijn naar de muur bij Mutianyu geweest, waar we met de stoeltjeslift naar boven zijn gegaan en na de muur een stuk beklommen te hebben en weer terug gelopen, en liters zweet kwijtgeraakt en onze beenspieren weergetraint te hebben, jeetje wat is dat zwaar,( je kan beter een partijtje tennissen ) met de rodelbaan naar beneden gegaan zijn, erg leuk om te doen en gelukkig was het ook niet druk, ik had niemand voor me met rodelen, super!

Beneden na de lunch weer leren afdingen bij de souvenirs , geweldig om te doen ze beginnen bij 300 yuan en uiteindelijk heb je je spullen voor 30/50 yuan en heb je waarschijnlijk nog te veel betaald:-).
Daarna weer terug naar de stad in 2 uur rijden en naar de zijdemarkt geweest. Voor ons was dit de 1e keer zijdemarkt nieuwe stijl binnen in groot gebouw en dit is toch een stuk minder leuk als vroeger in de buitenlucht.
Daar was het erg stil en konden we op ons gemak shoppen en het spel van afdingen weer verder spelen, best al veel gescoord qua souvenirs en oa beats.
Om 19:00 uur met de metro naar ons hotel terug, kaartje kopen bij een automaat best een uitdaging in het chinees maar het is gelukt voor 3 yuan per kaartje, toen 1 halte en dan overstappen en je zelf proppen in de best wel volle metro, maar we konden er allemaal toch telkens weer bij:-), toen het hotel terugvinden, maar met de Maps.me app is het gelukt na eerst de verkeerde kant te zijn opgelopen,en vlak naast ons hotel met deel van de groep weer lekker gegeten voor 250 Yuan (€30). De meiden zijn nog met elkaar gaan zwemmen in het hotel en daarna met elkaar spelletje gespeeld in de lobby, en wij lekker naar de kamer. Het was een super gezellige dag.

• 28 Juli 2017 - 17:44

Lia:

Hallo vrienden,

Wat leuk weer een berichtje uit het verre oosten. Mooi helder op de Muur !! Fijn.
    Op de Zijde markt lekker rustig, nou dat is fijn winkelen, rustig op je gemak alles bekijken.
    Wat gaan jullie morgen doen ?

groetjes uit Bergschenhoek. wlmy

• 28 Juli 2017 - 18:00

Mariska:

Hallo buurtjes,

Erg leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen daar in het oosten van de wereld. Nog veel plezier he uit een herfstachtig bleiswijk.

Groetjes Mariska

• 28 Juli 2017 - 18:23

Wieke:

Goede start van jullie reis ! Leuk verslag, Peet.

• 28 Juli 2017 - 19:05

Mary:

Hallo jullie hebben al best veel gezien en die meiden hebben het ook naar hun zin wat ik begreep en ook al vrienden gemaakt ook fijn toch nou veel plezier nog en tot horens

• 28 Juli 2017 - 20:11

Greta:

Hoi hoi,

Super om de foto's te zien en het verslag te lezen. Zo herkenbaar. Probeer niet te veel al te kopen in Beijing, je komt alles in de provincies ook nog tegen en vaak veel goedkoper. Maar ja, wat je hebt, heb je. Als jullie nog tijd hebben.. de pearlmarket vonden wij nog leuker dan de Silkmarket. En als je echt leuk wilt winkelen moet je even naar de hutong waar wij zaten: Dajingchang hutong. Erg leuke winkeltjes.
    Er is gewoon teveel.. Oh en die Metro is geweldig hè? Goedkoop en snel ter plaatse. Wel proppen. Veel plezier verder en groetjes aan jeannet.